dimecres, 6 de febrer del 2019

Ambients -de lliure circulació-.


Una manera d’organitzar l’espai i els tipus de joc ha estat durant molts anys  la incorporació de racons de joc i descoberta a la mateixa classe...!!

Ara anem una mica més enllà creant” ambients de lliure circulació”.

 Són espais d’autoaprenentatge. A cada espai (aula, sala, jardí..)  hi ha organitzades diferents propostes per  a què els infants  investiguin i experimentin amb  els materials que se’ls hi ofereix.

Actualment els ambients que  poden trobar son:

- ambient de construccions.
-Ambient de contes (Llegint imatges)  
-ambient d’art.
 -ambient de joc simbòlic
Els nens i les nenes poden circular lliurament  fent un aprenentatge actiu. Poden canviar d’ambient cada cop que ells vulguin, per això els anomenem de “lliure circulació”
Amb els ambients els infants són, un cop més, el principal agent del seu aprenentatge fent els seus propis descobriments i experimentacions i fent aprenentatges significatius. Respectant així el seu moment evolutiu, i les seves necessitats i motivacions. 

Estem preparant-ne més (com el de metges, de llum i ombres, de disfresses i robes).  Durant el curs anirem fent noves propostes.